door Ivanverdonck » 06 apr 2015, 10:15
Hey Nodo team,
Ik zie de laatste tijd veel alternatieven de kop opsteken van de webapp... (met zelfs de RFlink voor domoticz)
en ik begrijp het eigenlijk wel... het lijkt alsof we "vast zitten" met de oude webapp en "niets weten" van de nieuwe webapp...
De "oude webapp" had zijn beperkingen... ik draai de webapp lokaal en graag had ik wat van die beperkingen willen aanvullen met "eigen" code maar ik hoor steeds maar "nieuwe release nodo 3.8.... Nieuwe release webapp....
De 3.8 versie (github) werkt niet met men "oude webapp" (alarmen werken o.a. niet) en de nieuwe webapp is niet beschikbaar als download...
Ik zie post verschijnen, met bijna klaar, komt er aan... midden maart... maar de release wordt steeds opgeschoven?... ...zonder enig bericht?....
en dan ga je inderdaad alternatieven bekijken en bestuderen...
ik heb zowel de RFlink als de Opehab bekeken...
stuntteam heeft goed werk geleverd met de RFLINK... maar (zoals ook hier al aangegeven door een ander lid) vindt ik het gevaarlijk hoe de twee codes naast elkaar evolueren... hoe gaat dit naar compatibiliteit?
rickx1 heeft goed werk geleverd met de Openhab link, en hij houd zich aan de orginele nodo code, dus zie dit echt als een aanvulling die op lange termijn ook voor beide goed is...
Ikzelf wil de "oude" en "nieuwe" webapp niet opgeven... Want ik vindt nog steeds dat deze supper in elkaar zitten... en wat ik hoor van de nieuwe met zijn RGB en API ziet dit er veelbelovend uit! Is het mogelijk ook de source van de webapp op github te plaatsen? Zodat we deze ook lokaal kunnen draaien?
Mss nog eens een korte update van de status van Nodo 3.8 en webapp, zodat iedereen weer weet hoe het er voorstaat en wat er aankomt met een 'realistische' termijn?
Indien jullie hulp nodig hebben met testen Nodo3.8, webapp of documenteren van de wiki, ik wil eventueel wel helpen waar ik kan...
Met vriendelijke groeten,
en fijne pasen!
Ivan Verdonck