door bunny007 » 12 jan 2016, 20:28
Hmz,....blijkbaar is het niet duidelijk overgekomen, we zijn het dus met z'n alle eens, ik gebruik dus de functionaliteit van de nodo zoals we gewend zijn, met alleen Domoticz als controller i.p.v. de webapp. Hiermee heb je duidelijk meer mogelijkheden dan de webapp alleen, snap ook niet hoe andere het alleen met Domoticz (zonder nodo) het voor elkaar krijgen, hebben die mensen alles lekker RF, en als de buurman ook hetzelfde aanschaft je een serieus probleem hebt, of dat je buurman lekker kan meegenieten van jouw sensors, even voor de duidelijkheid met versie 3.8 i.c.m. NRF zou iedereen op 1100m, mijn nodo kunnen herprogrammeren, alarm uitzetten, schakelingen kunnen doen, is dit werkelijk hoe we de wereld willen bouwen ?
ESPEasy met de dallas sensor en de mcp2317 krijg ik niet stabiel, hoor ook andere hierover, wil dan ook 7x dallas gebruiken en 4x mcp2317 b.v. heb al vanalles geprobeerd, ook in men achterhoofd dat ik liever alles bekabeld wil hebben i.p.v. wifi. Heb ook naar mysensors (ethernet versie) gekeken maar is maar zeer beperkt te gebruiken qua I/O erg zonde. RFlink zal best leuk zijn, maar ik heb maar 5 KAKU stopcontacten, en juist 52 relais schakelingen, dus dat was ook al geen optie, zonde dat ze bij RFlink alles eruit gesloopt hebben wat ik juist gebruik (I/O, eventlist, ethernet, etc) voordeel bij RFlink zou zijn dat mijn 3x Elro AB600 stopcontacten werken die nu in de kast liggen, zijn helaas wel relaxed met max 3500 watt, maar ja....
Ik heb nu ook relatief makkelijk communicatie tussen twee nodo's, was eerst ook beperkt of lastig. Ik kan dus nu kiezen tussen de nodo als controller of domoticz qua automatisering, het centrale nodo concept is er wel af, maar dat is denk ik wel een goed iets. Probeer zoveel mogelijk te regelen in Domoticz, en de rest doet de nodo nog zelf. Zou b.v. nu in theorie een nodo met ethernet shield in de auto kunnen hebben in offline mode, en thuis in online mode kunnen hebben.
Voor ESPEasy ben ik aan het wachten op een stabiele oplossing, gaat uiteindelijk wel komen, zag al een ESP32 op komst, en een ESP met een soort Mini Pro aan boord, heeft alleen wat tijd nodig,....hoop ik, zijn ook complete ESP's te koop, incl de ziljoen weerstandjes, misschien moet ik daar is naar gaan kijken, vind het project wel reuze interessant en leuk, hoop uiteindelijk op een soort ESP met een UTP kabel, maar dat zal nog wel ff duren.
R744, Mega, LAN, Nodoshield v1.2, 1xDHT22, 5xDS18B20, 5x8ch relay, 40/8p PCF8574, 5xKAKU, 4x2262, RFID
R744, Mega, LAN, 2xDS18B20, 2x8ch relay, 16/8p PCF8574, 2xHC-SR501
R818, MiniPro, 433RF, 2xMG995 Servo
Orange PI PC (€15) - Lubuntu 14.04 - Domoticz